מתקרבים לעסקה? דיווחים סותרים בתקשורת הזרה

אתר קול חי No Comments on מתקרבים לעסקה? דיווחים סותרים בתקשורת הזרה

משלחות חמאס וקטאר עזבו את קהיר ויחזרו בעוד יומיים על מנת לסכם את תנאי העסקה הסופית. על פי דיווח בערוץ המצרי, ישנה התקדמות במשא ומתן והסכמה על הנקודות הבסיסיות בין כל הצדדים. מנגד, בערוץ אל-מיאדין הלבנוני דווח כי ארגוני הטרור מכחישים שחלה התקדמות

קהיר צילום: Wissam Nassar/Flash90
20:43
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on צה"ל תקף במרחב ממנו בוצעו שיגורים לגליל | מתעדכן

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המגעים לשחרור חטופים: משלחות חמאס וקטאר עזבו את קהיר ויחזרו בעוד יומיים על מנת לסכם את תנאי העסקה הסופית, להפסקת אש ושחרור החטופים. גם משלחות ישראל וארה"ב צפויות לעזוב בשעות הקרובות והן ימשיכו לקיים התייעצויות במהלך היומיים הקרובים.

על פי דיווח בערוץ המצרי, ישנה התקדמות במשא ומתן והסכמה על הנקודות הבסיסיות בין כל הצדדים.

מנגד, בערוץ אל-מיאדין הלבנוני דווח כי ארגוני הטרור מכחישים שחלה התקדמות בשיחות. "המשלחת יצאה למשא ומתן בקהיר חמושה בעמדה הלאומית פה אחד. עד כה אין התקדמות במשא ומתן. אם יהיה משהו חדש – זה יפורסם בכלי התקשורת הרשמיים שלנו. דרישותינו כוללות הפסקת אש מיידית, נסיגת הכוחות הישראליים ושבירת המצור" נמסר.

דיווח ערבי: ארה"ב ביקשה ממצרים ומקטאר להפעיל לחץ על חמאס כדי להגיע להפסקת אש בתוך מספר ימים במסגרת השיחות בקהיר. במקביל, וושינגטון הפעילה לחץ על ישראל להגיע להסכם לשחרור חטופים וכן להפוגה של שישה שבועות. ההצעה האמריקנית כוללת את שיטת החזרת העקורים לצפון רצועת עזה ואת מספר האסירים והחטופים שישוחררו משני הצדדים. זאת בנוסף לשעות הפסקת גיחות מטוסי בקרב והפוגה בלחימה. כמו כן, יתחיל המו"מ על השלב בשני והשלישי, תוך יישום השלב הראשון. צוין כי המתווכות מקוות שהפסקת האש הפוטנציאלית תיכנס לתוקף בעיד אל-פיטר, השבוע.



0 תגובות